Kretsens nya styrelse är vald

På årsmötet den 28 februari var det inte bara trevlig stämning och god mat, utan medlemmarna på plats röstade även fram en ny ordförande och två nya ledamöter. Efter flera avhoppade styrelsemedlemmar behövde vi verkligen fylla på med några taggade personer som vill göra skillnad i Östersund, och det känns som en riktigt bra blandning på människor.

Styrelsen består nu av

Lovisa Roos som ny ordförande och ledamöterna
Jens Davidsson
Frauke Molander
Benny Öwre
Åsa Häggström
Marie Olsson, samt
Katja Kristoffersson som suppleant. Den andra posten som suppleant är vakant trots valberedningens ansträngningar att hitta fler personer.

Vi tackar valberedningen, som bestod av Cissi Hindersson och Sara Stigsdotter, för insatsen och hoppas att någon annan vill hjälpa Cissi med det viktiga arbetet att hitta och nominera engagerade kandidater. Sara har nämligen flyttat ifrån Östersundskretsen och kommer inte att fortsätta, så det vore fantastiskt om Cissi fick någon att bolla med.

Ett stort tack även till vår revisor Ingvar Alkemar, mötesordförande Ulf von Sydow och Maria Danvind på det regionala kansliet Mitt – det är underbart att jobba med sådana proffs som ni är!

Sist men inte minst: tack till er medlemmar som kom! Vi uppskattar verkligen när ni som är med i Naturskyddsföreningen (och andra nyfikna som tittade in!) dyker upp på årsmötet och pratar med oss i styrelsen om vilka idéer ni själva har, hur ni vill bidra till att skapa något bra i Östersund och vart vi vill komma tillsammans! Fortsätt gärna med det och hör bara av er till oss, per e-post till ostersund[a]naturskyddsforeningen.se eller på kretsens Facebook-sida.