Natursnokarna

– Vi vill gärna starta upp Natursnokarna igen, som tyvärr varit passiva ett bra tag. Om du vill dra igång en grupp så hör av dig till oss, många intresserade familjer samt andra utbildade ledare finns! –
Kontaktuppgifter hittar du nedan.

Rädda en groda, följ ett rävspår eller håva smådjur i sjön – häng med Natursnokarna! Det är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans. Vi gör utflykter och lär oss om naturen genom att leka, upptäcka och undersöka.

Alla barn (2-12 år) som är medlemmar i Naturskyddsföreningen och som har med sig en vuxen är välkomna! Det kan vara mormor, farbror, gudmor, snälla granntanten eller någon annan av de nära och kära.

Hur snokar vi?

Vi kollar in vad som händer i en stubbe, kör småkrypsrace, spanar in fladdermöss och småfåglar. Vi testar om vi kan hoppa längre än en hare och om vi kan känna igen olika knoppar på träden. Och vi fikar runt många eldar. Aktiviteterna varierar beroende på årstid, hur gamla barnen är och vilka intressen Snokgruppen och ledarna har.

Läs mer om verksamheten på den nationella sidan för Natursnokarna och mejla oss på ostersund [a] naturskyddsforeningen.se .