Hej Lovisa Roos – varför vill du bli ordförande i Östersundskretsen?

Lovisa Roos är  20 år och studerar. Hon ställer upp i valet till ordförandeposten 2018. Här får ni veta mer om vem hon är och vad hon brinner för.

Varför vill du engagera dig i Naturskyddsföreningen?

Naturskyddsföreningen är en mötesplats jag vill ha i samhället. Där människor har ett intresse de engagerar sig för och där det sker kunskapsutbyten. Där vi kan göra skillnad lokalt och påverka människor i vår omgivning.

Hur skulle du beskriva dig som person? Vilka egenskaper och erfarenheter gör dig till en bra kretsordförande?

Jag tror att min förmåga att ta initiativ och fånga upp idéer skulle vara bra i styrelsen, men också att jag kan prioritera och skapa struktur i den lokala föreningen.

Jag är en föreningsmänniska och har styrelseerfarenhet sedan tidigare. Jag är även vice ordförande för Naturskyddsföreningens ungdomsförbund, Fältbiologerna. Min förankring inom miljörörelsen tror jag är en fördel.

Nämn två frågor som du vill driva under ditt ordförandeskap!

Jag vill jobba för att medlemmar ska känna ett värde i att vara engagerade lokalt. Dels behöver vi fler aktiva och det behövs utrymme för olika intressen. Vi behöver också en stabil verksamhet och organisation för att det ska fungera på sikt.