Nätverket Handla Miljövänligt

Konsumentmakt är att vara otålig. Vi väntar inte på politiska beslut, vi fixar det vi vill ha genast. Med vår plånbok röstar vi fram bra saker och bort dåliga. Handla Miljövänligt-nätverket består av 900 medlemmar i Naturskyddsföreningen. Vi arbetar ideellt med konsumentmaktsfrågor. Genom konsumentmakt visar vi politiker, producenter och butiker vad vi vill ha.

Tycker du att det låter intressant? Gå med i nätverket! Du kan jobba på egen hand eller i grupp. Någon enstaka gång eller mycket och ofta. Alla behövs och är välkomna. Inga förkunskaper behövs och det kostar inget att gå med, du behöver bara vara medlem i Naturskyddsföreningen.

Maila oss på ostersund@naturskyddsforeningen.se om du vill vara med!

Aktiviteter

Miljövänliga Veckan – nätverkets största kampanj, som arrangeras varje år vecka 40.

Klädbytardagar